سنگ شکن فکی

این نوع چکش سنگ شکن طراحی بسیار ساده ای دارد و برای خرد کردن قطعات سنگی مقاوم بسیار پر قدرت عمل میکند. دستگاه های چکش سنگ شکن تولیدی این شرکت دارای شانه هایی از جنس فولاد منگنز دار میباشند. اندازه بار خروجی میتواند بنا به احتیاج با پیچ های مخصوص تنظیم گردد. تعویض قطعات دستگاه چکش سنگ شکن به راحتی امکان پذیر است .

عمل خردایش به وسیله شانه های فک و تحت فشار قرار گرفتن سنگ ها با یکدیگر انجام می پذیرد، در نتیجه استهلاک قطعات را به حداقل میرساند. این دستگاه از اقلام مهم در کارخانه سیمانی  می باشد.

نحوه کار سنگ شکن فکی

اولین دستگاهی که در خط فرآوری سنگ‌های معدنی نصب شده‌ سنگ شکن فکی است و کار اصلی کوچک‌کردن سنگ‌های بزرگ به قطعاتی کوچک را بر عهده خواهد داشت. سنگ‌هایی با اندازه بالاتر از ۱۵۰ میلی‌متر را سنگ شکن فکی توانایی دارد تا فرآیند خردایش را ایجاد کند. بسته به اندازه دهانه ورودی این سنگ شکن، نوع آن تعیین می‌شود؛

به طور مثال سنگ شکن فکی مدل ۱۰۰*۸۰ دارای اندازه دهانه ورودی ۱۰۰ سانتی‌متر در ۸۰ سانتی متر خواهد بود که به هنگام خرید باید به نوع آن توجه کنید. عمل خرد کردن سنگ‌ها در سنگ شکن فکی توسط دو فک ثابت و متحرک انجام می‌شود. پس از ورود مواد معدنی به داخل دستگاه، شانه ثابت فک در سر جای خود قرار گرفته و شانه متحرک با حرکت به سمت فک ثابت، به سنگ‌ها فشار وارد می‌کند که نتیجه آن کوچک شدن اندازه آن‌ها است.

در قسمت پایینی فک ثابت و متحرک، دهانه خروجی دستگاه وجود دارد که مطابق با اندازه مورد نیاز خط تولید تنظیم شده است. تا زمانی که مواد ورودی به آن اندازه نرسند، در داخل سنگ شکن باقی خواهند ماند و توسط دو فک به قطعات کوچک‌تری تقسیم می‌شوند. دو شانه متحرک و ثابت با کمک فک بند به دستگاه متصل شده‌اند که تعویض فک‌ها را ساده‌تر می‌کنند.

بیشتر قطعات سنگ شکن فکی از جنس فولاد منگنزی مولیبدن دار ساخته می‌شوند تا بتوانند در برابر ضربات و سایش وارد شده از سمت سنگ‌ها مقاومت لازم را نشان دهند. البته به مروز زمان ممکن است برخی از قطعات دچار سایش شوند و کارایی اولیه خود را از دست بدهند؛ توصیه می‌کنیم در این شرایط سریعا آن قطعه را تعویض کنید تا دستگاه کارایی اولیه خود را باز یابد و از سمت دیگر سرعت خط تولید افزایش پیدا کند.

سنگ شکن فکی به سیستم روغن کاری مجهز است که افزایش طول عمر آن را به همراه خواهد داشت. علاوه بر عمر مفید طولانی، تعویض قطعات این دستگاه به آسانی انجام گرفته و دردسر زیادی ندارد.

عملکرد سنگ شکن فک

سنگ های وارد شده به دستگاه تا زمانی که اندازه آنها متناسب با دهانه پایین فک نشود در فک باقی می مانند و مورد خردایش قرار می گیرند. در واقع سنگ شکن های فکی دارای دو شانه ثابت و متحرک بوده که در اثر اثابت شانه متحرک با ثابت سنگ ها در بین این دو خردایش می شوند . این دستگاه برای سنگهای با سایز بالاتر از ۱۵۰ میلیمتر مورد استفاده قرار می گیرند. حرکت بار در آن به راحتی صورت می گیرد.

بلند بودن توگل دستگاه باعث می شود که با جمع کردن دهانه خروجی، زاویه بین شانه های ثابت و متحرک از حد استاندارد بیشتر نشده و بار به راحتی خرد شده و به بالا پرتاب نشود. بدنه دستگاه برای جلوگیری از شکست ناشی از فشار و بار زیاد بصورت یک تکه تهیه شده و شانه های دستگاه از جنس فولاد منگنزی مولیبدن دار بوده که مقاومت بسیار بالایی در مقابل سایش دارند. شانه ها توسط فک بند هایی که به بدنه و توگل پیچ شده اند نگه داشته می شوند، به همین دلیل تعویض شانه های فک به راحتی صورت می پذیرد. بلبرینگ های استفاده شده در این دستگاه تا ۶ برابر بار وارد شده را تحمل می نمایند.

این سنگ شکن ها بدلیل قرار گرفتن در معرض سایش به گونه ای خاص طراحی شده و همچنین جنس این مواد را از فولاد منگنزدار انتخاب شده است که باعث افزایش عمر قطعات و کاهش استهلاک ناشی از کارکرد دستگاه شده است.

 

 

سنگ شکن فکی

سنگ شکن فکی – برای خرد کردن قطعات سنگی مقاوم بسیار پر قدرت عمل میکند

 

 

مزایای استفاده از سنگ شکن فکی

عمل خرد کردن سنگ‌ها در سه مرحله صورت می‌گیرد که یکی از مهم‌ترین مدل‌های مورد استفاده در مرحله اولیه فراوری، سنگ‌شکن فکی است. این دستگاه جهت کاهش ابعاد انواع سنگ‌ها کاربردی خواهد بود و از سنگ های بسیار حساس مانند فیروزه تا سنگ‌های بسیار سخت مانند سنگ آهن را نیز خرد خواهد کرد. مهم‌ترین ویژگی‌های این سنگ شکن که باعث می‌شود افراد زیادی از آن استفاده کنند، شامل موارد زیر است.

  • راحت بودن پروسه نگهداری و تعمیر دستگاه
  • ظرفیت بالا
  • بدنه بسیار مستحکم
  • فرسایش کم
  • سیستم روغن کاری ساده نسبت به مدل‌های دیگر سنگ شکن
  • ارزان بودن قطعات یدکی
  • تولید 6000 تن خروجی در هر ساعت
  • قابل استفاده برای انواع سنگ‌ها حتی سنگ‌های بسیار سخت

 

 

نگهداری از سنگ شکن فک

نگهداری از سنگ شکن فک در مقایسه با سنگ شکن‌های دیگر بسیار راحت است. اگر در هنگام استفاده از دستگاه چند نکته را رعایت کنید، از خراب شدن زودهنگام آن و پرداخت هزینه‌های مربوط به تعمیر جلوگیری خواهید کرد. اولین نکته روغن کاری به موقع دستگاه است؛ روغن کاری یاتاقان سنگ شکن باید در زمان مشخص شده صورت گیرد تا کارایی دستگاه با همان کیفیت اولیه باقی بماند.

هر سنگ شکن دارای یک اندازه ورودی مشخص جهت وارد کردن سنگ‌های بزرگ است، بهتر است سنگ‌هایی که به بزرگی دهانه سنگ شکن فکی هستند را برای خرد شدن وارد این دستگاه نکنید. هزینه تعمیر و نگهداری این مدل پایین بوده و در صورت مشاهده هر گونه اخلالی در روند کاری آن، بهتر است با متخصص مربوطه تماس بگیرید تا مشکل در مرحله اول حل شده و آسیب‌‌های دیگری به وجود نیاید.

 

سنگ شکن فکی

سنگ شکن فکی – برای خرد کردن قطعات سنگی مقاوم بسیار پر قدرت عمل میکند

 

از ویژگی های مهم در ارتباط با سنگ شکن فکـی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از نگهداری آسان تری نسبت به سایر دستگاه های سنگ شکن برخوردار است و همین مساله خرید آن را به صرفه کرده است.
  • بدنه محکمی دارد و برای این مساله از جنس فولاد منگنزدار استفاده شده است
  • ظرفیت بالای آن باعث شده که در سیستم خط تولید بزرگ کارخانه مورد استفاده قرار گیرد.
  • عملکرد پایداری نسبت به سایر دستگاه های سنگ شکن دارد و همین مساله هزینه های مربوطه را برای تعمیرات و نگهداری آن کاهش داده است.

 

 

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است
خانهدرباره مامحصولاتتماس با ما