ماسه ساز خرگوشی

ماسه ساز خرگوشی

ماسه ساز خرگوشیچکش ماسه ساز خرگوشی یک نوع سنگ شکن ضربه ای  است که دارای شفت عمودی اند. سنگ شکن های ضربه ای شفت عمودی (VSI) برای استفاده در خردایش مرحله ثانویه، سوم یا چهارم طراحی شده اند. سنگ شکن ها برای طیف وسیعی از کاربردها از جمله تولید شن و ماسه با کیفیت بالا، سنگدانه های خوب شکل گرفته و مواد معدنی صنعتی مناسب هستند. سنگ شکن ها همچنین می توانند برای شکل دادن یا حذف سنگ نرم از سنگدانه ها استفاده شوند. سنگ شکن های ضربه ای VSI برای شن و ماسه تولیدی، خرد کردن مجدد ذخایر کم فروش، شن شکسته محصولات مکعبی، بهینه سازی مواد، خرد کردن کلینکر سیمان قبل از آسیاب و کاربردهای بازیافت شیشه مناسب هستند.

برای خرد کردن سنک ها نیاز به ابزارهای مختلفی می باشد که چکش ماسه ساز یکی از این ابزارهاست که سنگ را در حد ماسه خرد می کند و به همین دلیل است که به این نام معروف می باشد.چکش ماسه ساز خرگوشی از مهمترین قطعات دستگاه سنگ شکن هیدروکن می باشد که به دلیل شرایط کاری و استفاده زیاد در دستکاه  جنس آن از منگنز و یا منگنز مولبیدن دار می باشد که  هم ضد زنگ و محکم  و مقاوم و هم باعث بالا تر رفتن طول عمر قطعه می شود.

هردست چکش ماسه ساز خرگوشی از 4 عدد چکش به وزن 41 کیلوگرم تشکیل شده است. این چکش ظاهری مانند به خرگوش دارد و همین دلیل نام خرگوش بر روی این ابزار گذاشته شود. در واقع، وقتی شما به این چکش نگاه می کنید، مانند خرگوشی به نظر می رسد.

از چکش ماسه سازی خرگوشی که از جنس منگنز می باشد برای سنگ های گوهی مناسب می باشد و چکش ماسه ساز خرگوشی از جنس منگنز مولبیدن دار برای سنگ های با درجه سختی بالاتری دارند بیشتر کاربرد دارد. و چکش ماسه ساز خرگوشی مولبیدان دار ویژه برای معادن سنگ آهن کاربرد دارد. در این چکش از مولبیدن استفاده  می شود چون  مقاومت آنرا  در برابر سایش افزایش پیدا می کند .

نحوه کار چکش ماسه ساز خرگوشی

جهت تبدیل سنگ ها، به ماسه در دستگاه های سنگ شکن باید پس از قرار دادن سنگ ها، در دستگاه ها سنگ شکن، از چکش های ماسه ساز خرگوشی، جهت شکستن این نوع سنگ ها استفاده کرد. چراکه این نوع چکش ها، به دلیل حالتی که دارند، می تواند با ایجاد ضربات محکم و عمیق به سنگ ها، آن ها را به ماسه تبدیل کنند. سنگ ها پس از برخورد با این چکش، و پرتاب به سوی سندان ماسه ساز، که روی قسمت درونی چکش قرار گرفته است، خرد می شوند. این نوع چکش ها، به دلیل این که باید سنگ ها را خرد کنند، باید از مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار برخوردار باشند.

روی شفت ماسه ساز خرگوشی ، روتوری قرار گرفته است که بر روی آن فضا هایی برای قرار گرفتن یک دست چکش ماسه ساز  تعبیه شده است. سنگ ها بر اثر برخورد با این چکش ها و پرتاب به سمت سندان ماسه ساز که روی سطح داخلی ماسه ساز خرگوشی بسته می شوند ، خردایش میشوند.

 

ماسه ساز خرگوشیاجزای تشکیل دهنده چکش ماسه ساز خرگوشی :

1-سندان ماسه ساز

سندان برای صاف کردن تکیه های آهنی کاربرد دارد. سندان ها از جنس فولاد و چدن هستند، چراکه این نوع آلیاژهای آهن در برابر فشار و ضربه بسیار مقاوم است. دماغه روی سندان ها باعث می شود، باعث خرد شدن سنگ ها می شود.

2- رتور ماسه ساز

روتور ماسه ساز در سنگ شکن های چکشی مورد استفاده قرار می گیرد. روتور ماسه ساز باید توسط الکتروموتور و تسمه به یک شافت در سنگ شکن وصل شود چکش های ماسه ساز، روی روتور ماسه ساز قرار می گیرند، تا از طریق آن بتوانند سنگ های درون سنگ شکن را خرد کنند.

دستگاه ماسه ساز دارای سه دریجه جانبی می باشد که طرفیت ورودی بین 15 تا 20 تن در ساعت می باشد. اندازه قطعات سنگ ورودی بین 20 تا 50 میلی متر و خروجی آن  بین 15 میلی متر است ز دیگر خصوصیات مهم این دستگاه، می توان به نصب راحت آن، عملکرد بدون لرزش و تعویض قطعات در کمترین زمان  است. یکی دیگر از دلایل لرزش ماسه ساز میزان نبودن وزن چکش روتور ماسه ساز میباشد.یعنی وزن چکش ها باید یکی باشد و اختلاف وزن باعث سنگین شدن یک قسمت از روتور شده و به صورت لنگ کار میکند.

 

ماسه ساز خرگوشی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهدرباره مامحصولاتتماس با ما