شانه فک سنگ شکن

شانه فک سنگ شکن

سنگ شکن قطعه ای از تجهیزات مکانیکی است که عمدتاً برای تجزیه مواد به ذرات کوچک استفاده می شود. این کار به گونه ای انجام می شود که حمل و نقل مواد آسان تر می شود. سنگ شکن فکی از دو فک تشکیل شده است که یکی از آنها متحرک و دیگری ثابت است.

سنگ شکن های فکی عمدتاً برای شکستن عناصری با اندازه تقریباً 1.5 متر تا 2.4 متر به ذرات کوچکتر استفاده می شود. اندازه ذرات خرد شده حاصل تا حدود 25 میلی متر می رسد. برخی از عناصر اصلی که به راحتی با کمک سنگ شکن فکی شکسته می شوند عبارتند از زغال سنگ، سنگ و غیره.

شانه فک چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

یکی از قطعات مهم در تشکیل سنگ شکن فکی شانه فک می باشد  این قطعه از آلیاژ مولیدم و منگنزی ساخته می شود و بکار بردن این مواد در ساخت شانه فک باعث می شود. تاثیر بسیار زیادی برای عمر مفید این شانه های فک داشته باشد. این قطعه باعث می شود که سنگ دانه بسیار ریز شوند

سنگ شکن فکی از قاب اصلی، شفت غیر عادی، چرخ پرنده، صفحه ضامن، صفحه فک، میله کشش، فک ثابت، فک متحرک و غیره تشکیل شده است. در میان این قسمت ها صفحه ضامن می تواند کل بدنه را محکم کند. موتور قدرت را از طریق تسمه منتقل می کند، فک متحرک را به حرکت دوره ای به سمت فک ثابت توسط شفت خارج از مرکز هدایت می کند. هنگام حرکت فک متحرک، زاویه بین صفحه ضامن و صفحه فک متحرک افزایش می یابد.

بنابراین فک متحرک به سمت فک ثابت حرکت می کند. مواد در این فرآیند خرد می شوند. هنگامی که فک متحرک به سمت پایین حرکت می کند، زاویه بین صفحه ضامن و فک متحرک کاهش می یابد، فک متحرک با کشیدن میله و فنر فک ثابت را جابجا می کند، مواد خرد شده نهایی از خروجی تخلیه می شود. فک متحرک سنگ شکن باعث خرد شدن و تخلیه دوره ای می شود. همراه با موتور به تولید دسته ای تحقق یافته است

فک متحرک حداکثر حرکت خود را در بالای محفظه خرد کن و حداقل حرکت را در نقطه تخلیه دارد. با این حال، این حرکت پیچیده‌تر از حرکت دوج است، زیرا نتیجه حرکت دایره‌ای شفت خارج از مرکز در بالای فک چرخشی است. همراه با حرکت تکان دادن صفحه ضامن شیبدار در پایین این فک. حرکت در دهانه گیرنده بیضوی است. در دهانه تخلیه هلالی نازک است که وتر آن به سمت بالا به سمت فک ساکن متمایل است.

بنابراین، در تمام نقاط محفظه خرد کردن، حرکت دارای هر دو جزء عمودی و افقی است. شانه فک یکی از قطعات مهم تشکیل دهنده سنگ شکن فکی میباشد که به صورت ریخته گری مولیبدم و منگنزی ساخته میشود.

شانه فک ثابت

 شانه فک ثابت بر روی فک غیر متحرک سنگ شکن نصب شده و جنس آن از فولاد منگنزی و فولاد منگنزی مولیبدن دار است تا بتواند در برابر عوامل بیرونی مقاومت خوبی از خود نشان دهند. این شانه دقیقا در مقابل شانه فک متحرک قرار می‌گیرد و بسته به اندازه سنگ شکن، دارای سایزهای مختلفی است. استفاده از فولاد منگنزی سبب طول عمر شانه فک ثابت شده و مدت زمان تعویض آن را به مقدار قابل توجهی بهینه می‌کند.شانه فک ثابت در سنگ شکن فکی به عنوان فک ثابت همراه با فک متحرک خردایش را انجام می دهد

 

انواع شانه فک ثابت
  1. شانه فک ثابت سایز 55*80 از جنس فولاد منگنزی، فولاد منگنزی مولیبدن دار با وزن تقریبی 417 کیلوگرم تولید می شود.
  2. شانه فک ثابت 90*40 کوتاه و بلند از جنس فولاد منگنزی، فولادی منگنزی مولیبدن دار با وزن تقریبی به ترتیب 810 و 840 کیلوگرم تولید می شود.
  3. شانه فک ثابت 90*110 از جنس فولاد منگنزی، فولادی منگنزی مولیبدن دار با وزن تقریبی 2150 کیلوگرم تولید می شود.
  4. شانه فک ثابت 30*125 از جنس فولاد منگنزی، فولادی منگنزی مولیبدن دار با وزن تقریبی 465 کیلو گرم تولید می شود.
  5. شانه فک ثابت 63*100 از جنس فولاد منگنزی، فولادی منگنزی مولیبدن دار با وزن تقریبی 600 کیلوگرم تولید می شود.
  6. شانه فک ثابت 80*100 از جنس فولاد منگنزی، فولادی منگنزی مولیبدن دار با بعاد 107*145 سانتی متر با وزن تقریبی 960 کیلوگرم تولید می شود.

7.شانه فک ثابت 80*100 از جنس فولاد منگنزی، فولادی منگنزی مولیبدن دار با بعاد 100*127 سانتی متر با وزن تقریبی 665 کیلوگرم تولید می شود

 

شانه فک سنگ شکن

شانه فک متحرک

شانه فک متحرک با حرکت به سمت شانه فک ثابت عمل خردایش را انجام میدهد و عمل خرد کردن سنگ فقط در حالت رفت انجام می شود و مرحله برگشت فقط ذخیره نمودن نیرو برای خرد کردن می باشد. با تنظیم کردن دهانه مابین شانه فک متحرک و شانه فک ثابت خوراک دوباره به سنگ شکن تزریق می شود و سایز پایین تر می شود.

انواع شانه فک متحرک
  1. شانه فک متحرک 55*80 از جنس فولاد منگنزی، فولاد منگنزی مولیبدن دار با وز تقریبی 417 کیلوگرم تولید می شود.
  2. شانه فک متحرک 90*110 از جنس فولاد منگنزی، فولادی منگنزی مولیبدن دار با وزن تقریبی 2150 کیلوگرم تولید می شود.
  3. شانه فک متحرک 30*125 از جنس فولاد منگنزی، فولادی منگنزی مولیبدن دار با وزن تقریبی 465 کیلوگرم تولید می شود.
  4. شانه فک متحرک 63*100 از جنس فولاد منگنزی، فولادی منگنزی مولیبدن دار با وزن تقریبی 650 کیلوگرم تولید می شود.
  5. شانه فک 90*90 از جنس فولاد منگنزی، فولادی منگنزی مولیبدن دار،دارای یک جفت با وزن تقریبی 1545 کیلوگرم تولید می شود.

.

شانه فک سنگ شکن

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهدرباره مامحصولاتتماس با ما